Научные публикации в рамках проекта
2023-2024 годы
1) Nurgabyl D., Satkulov B., Kagazbaeva A. Formation and development of mathematical literacy in the context of evaluative – Study tasks of PISA/ Journal on Mathematics Education, Volume 14, No. 4, 2023, pp. 701-722, http://doi.org/10.22342/jme.v14i4.pp701-722
2) Duisebek Nurgabyl, Nazgul Zhailaubaeva, Gulsim Abdoldinova, Zhetkerbai Kaidassov «Teaching students in the compilation of differential models, interdisciplinary knowledge within the framework of the course project». Asian Journal of University Education — 2023. -Vol.19, No. 3. pp. 582-596. https://doi.org/10.24191/ajue.v19i3.24300 Журнал «Asian Journal of University Education». 69%, Q2.
3). Duisebek N. Nurgabyl, Kuanysh S. Nurpeissov. The task of plotting flat cross-sections of polyhedrons as a means of developing divergent and algorithmic thinking and spatial representation ability// Sci Herald Uzhhorod Univ Ser Phys. –2024. –Issue 55. P. 22-31. https://doi.org/10.54919/physics/55.2024.2psr2
4) Нургабыл Д.Н., Саткулов Б.Б. Формирование и развитие математической грамотности в контексте программной концепции PISA-2021/ Ясауи университетінің хабаршысы, серия педагогическая. – 2024. – № 1 (131). – С. 267-281. https://www.doi.org/10.47526/2024-1/2664-0686.22
5) Нургабыл Д.Н., Саткулов Б.Б. Формирование и развитие у школьников мыслительных навыков 21-го века/ Костанайский региональный университет имени Ахмет Байтұрсынұлы, серия педагогическая – 2024. — № 4 (300) – С. 270-276. https://doi.org/10.52269/22266070_2024_4_270
6) Нургабыл Д.Н., Саткулов Б.Б., Ф.О. Мехмет Педагогическое измерение математической грамотности в контексте критериального оценивания достижений учащихся / Вестник Карагандинского Университета, серия педагогическая – 2025. – №1(117) – С.58—70. https://doi.org/10.31489/2025ped1/58-70
Запланированные статьи на 2025 год
1. Duisebek N. Nurgabyl, Marat Shaken. Assessing schoolchildren’s 21st century cognitive and behavioral development // Sci Herald Uzhhorod Univ Ser Phys. –2024. –Issue 56. P. 1228-1239. https://doi.org/10.54919/physics/56.2024.122du8
2. Duisebek Nurgabyl, Kuanysh Nurpeissov. A model of the process for forming the readiness of future mathematics teachers to teach schoolchildren in the context of the PISA-2021 concept // Sci Herald Uzhhorod Univ Ser Phys. –2024. –Issue 56. P. 1240-1250. https://doi.org/10.54919/physics/56.2024.124vt0
3. Yerkuat Nurgabylov, Zhalgas Akhmetov, Sabyrkul Seitova. Developing 21st century skills through PISA-based assessment-learning tasks // Sci Herald Uzhhorod Univ Ser Phys. –2024. –Issue 56. P. 1207-1217. https://doi.org/10.54919/physics/56.2024.120ju7
4. Duisebek N. Nurgabyl, Symbat Yeszhanova DEVELOPMENT OF HIGH ORDER THINKING SKILLS (HOTS) THROUGH THINKING CODES THAT ARE USED IN THE CONTENT OF A PROBLEM WITH UNCERTAIN CONDITIONS- статья представлена в редакцию журнала «Journal Studies in Mathematics» в 27 мая 2025 года
