AP19676696 PISA зерттеулері аясында мектеп оқушыларының математикалық сауаттылығын қалыптастыру және дамыту әдістемесін әзірлеу
ҒЫЛЫМИ ЖОБА ТУРАЛЫ:
- Жобаның атауы:
PISA зерттеулері аясында мектеп оқушыларының математикалық сауаттылығын қалыптастыру және дамыту әдістемесін әзірлеу
- Жобаның мақсаты:
Мектеп оқушыларын практикалық бағытталған есептерді шешуге үйретудің әдістемелік негіздерін әзірлеу, PISA зерттеулері негізінде олардың ойлау қабілеттерін қалыптастыру және дамыту.
- Тапсырмалар:
— ЭЫДҰ (Экономикалық ынтымақтастық және даму ұйымы) бағдарламасының «Білім мен дағдының болашағы: Білім беру 2030» тұжырымдамасы аясында ғылыми-зерттеу жұмыстарына мазмұнды талдау жүргізу;
— мектеп оқушыларының математикалық сауаттылығын қалыптастыру және дамыту аясында математика пәні мұғалімдерінің жұмыс тәжірибелеріне салыстырмалы талдау жүргізу;
— мектеп оқушыларының математикалық сауаттылығын қалыптастыру мен дамыту тұрғысында математика оқулықтарына мазмұнды талдау жүргізу;
— PISA-2021 бағдарламасының тұжырымдамасы контекстінде мектеп оқушыларын практикалық бағытталған есептерді шешуге үйретуде туындайтын проблемаларды анықтау мақсатында эксперименталды зерттеу жүргізу;
— PISA-2021 бағдарламалық тұжырымдамасында анықталған ойлау дағдыларын практикаға бағытталған тапсырма түрлерімен сәйкестендіру;
— PISA-2021 бағдарламасының тұжырымдамасы контекстінде мектеп оқушыларының математикалық сауаттылығын қалыптастыру белгілерін анықтау;
— PISA емтихан тапсырмалары контекстінде практикалық бағытталған есептерді бағалау-оқыту тапсырмаларына саю әдістемесін әзірлеу;
— 21 ғасырда қалыптасатын ойлау дағдыларымен сәйкес келетін әртүрлі типтегі бағалау-оқыту тапсырмалары мен есептерді әзірлеу;
— PISA-2021 бағдарламасының тұжырымдамасы контекстінде мектеп оқушыларын практикалық бағытталған есптерді шешуге үйретудің инновациялық әдісін таңдау (немесе әзірлеу, немесе өзгерту);
— оқушылардың оқу жетістіктерін критериалды бағалау шеңберінде PISA тапсырмаларын шешуді мектеп оқушыларына оқыту нәтижелерін педагогикалық өлшеу әдістемесін әзірлеуде;
— PISA-2021 бағдарламасының тұжырымдамасы контекстінде математикалық есептер мен тапсырмаларды шешуге мектеп оқушыларын оқыту әдістемесін математика мұғалімдерін оқыту
— 15 жастағы мектеп оқушыларын PISA тапсырмаларын шешуге үйретудің әзірленген әдістемесінің тиімділігін анықтау бойынша эксперименттік жұмыстарды жүргізу;
— жүргізілген эксперименттік зерттеу нәтижелерін математикалық өңдеу;
— жүргізілген пилоттық зерттеу нәтижелерін жалпылау, қорытындылар мен ұсыныстар әзірлеу.
- Жоба идеясы:
Қазақстан Республикасының мектеп оқушылары PISA бағдарламасы бойынша білім мен дағдыларды халықаралық бағалау емтихандарына 2009 жылдан бері тұрақты түрде қатысып келеді. Бұл емтихандардың нәтижелері Қазақстан Республикасы мектеп оқушыларының математикалық сауаттылығын дамытуда мәселелер туындағанын анықтады. Бұл мәселені шешу жолдарының жеткіліксіз дамуы ғылыми жобаның тақырыбын таңдауға негіз болды: «PISA зерттеулері аясында мектеп оқушыларының математикалық сауаттылығын қалыптастыру және дамыту әдістемесін әзірлеу».
- Күтілетін нәтижелер:
Жобаны іске асыру нәтижесінде мектеп оқушыларын математикадан PISA тапсырмаларын шешуге үйрету әдістемесі әзірленеді. Оқушылардың оқу жетістіктерін Мектеп оқушыларын PISA тапсырмаларын шеше білуге үйрету нәтижелерін педагогикалық өлшеу әдістемесі оқушылардың оқу нәтижелерін критериалды бағалау шеңберінде әзірленетін болады. Мектеп оқушыларын математикадан PISA тапсырмаларын шешуге үйрету әдістемесінің тиімділігін анықтауға арналған педагогикалық эксперименттің нәтижелері сипатталады.
Жарияланады:
— Әлеуметтік ғылымдар дәйексөздер индексінде, өнер және гуманитарлық ғылымдар бойынша дәйексөздер индексінде және (немесе) Web of Science дерекқорында индекстелген және (немесе) Scopus жүйесінде CiteScore бойынша пайыздығы 35 (отыз бес) кем емес рецензияланатын ғылыми жарияланымда кемінде 1 (бір) мақала немесе шолу жарияланады
— сондай-ақ COKOSNVO ұсынған рецензияланған шетелдік және (немесе) отандық басылымдарда кемінде 2 (екі) мақала және (немесе) шолулар жарияланады;
— немесе әлеуметтік ғылымдар бойынша дәйексөздер индексінде индекстелген және Web of Science деректер базасында импакт-фактор бойынша 1 (бірінші) немесе 2 (екінші) квартильге ие және (немесе) Scopus дерекқорындағы CiteScore деректері бойынша кемінде 65 (алпыс бес) пайыздық көрсеткішке ие рецензияланған ғылыми басылымда кемінде 1 (бір) мақала немесе шолу жарияланады;
— Web of Science дерекқорының Arts and Humanities Citation Index жүйесінде индекстелген рецензияланған ғылыми жарияланымдардағы кемінде 2 (екі) мақала және (немесе) шолулар жарияланады.
Зерттеудің теориялық мәні мынада:
— зерттеу нәтижелері бойынша 15 жастағы мектеп оқушыларын PISA тапсырмаларын шешуге үйрету әдістемесі әзірленеді;
— мектеп оқушыларының математикалық сауаттылығын қалыптастыру мен дамытудың теориялық негіздері тұжырымдалады.
Зерттеудің практикалық маңыздылығы төмендегідей:
— алынған жаңа білім мұғалімдердің, болашақ математика мұғалімдерінің кәсіби біліктілігін арттыруға, университеттің профессорлық-оқытушылық құрамының ғылыми әлеуетінің өсуіне ықпал етеді;
— зерттеу нәтижелері негізінде PISA-2021 бағдарламасының тұжырымдамасы аясында практикалық бағытталған есптер, осы есптерді шешуге бағытталған бағалау-оқыту тапсырмалары әзірленетін болады.
— зерттеу нәтижелерін математика пәні мұғалімдері мектеп оқушыларын PISA-2021 бағдарламасының тұжырымдамасы контекстінде практикалық бағытталған есептерді шешуге үйрету процесінде пайдалана алады.