AP25795177 Инклюзивті білім беру жағдайында робототехниканы оқыту технологиясы

Ғылыми жоба туралы

Жобаның аты: ИНКЛЮЗИВТІ БІЛІМ БЕРУ ЖАҒДАЙЫНДА РОБОТОТЕХНИКАНЫ ОҚЫТУ ТЕХНОЛОГИЯСЫ

Жобаның мақсаты: Инклюзивті білім беру ортасында пайдалануға бейімделетін робототехника бойынша әдістемелер мен оқу бағдарламаларын құру

Міндеттері: — Робототехниканы оқытуда ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалардың қажеттіліктері мен мүмкіндіктерін талдау. Робототехниканы оқытудың бейімделген әдістерін әзірлеу үшін әртүрлі физикалық, когнитивті және сенсорлық ерекшеліктері бар оқушылардың бар шектеулері мен қажеттіліктерін зерттеу.

— Робототехника бойынша бейімделген оқу бағдарламаларын әзірлеу. Оқушылардың жеке қажеттіліктерін ескеретін инклюзивті білім беру бағдарламаларын құру. Бұл бағдарламалар логикалық және сыни ойлауды, проблемаларды шешу дағдыларын және бағдарламалау негіздерін дамытуға бағытталған.

— Робототехникалық жиынтықтар мен бағдарламалық интерфейстерді құру және бейімдеу. Арнайы білім беру қажеттіліктері бар балаларға (мысалы, тактильді немесе дауыстық интерфейстерді, арнайы басқару құрылғыларын пайдалану) қолжетімділігін қамтамасыз ете отырып, қолданыстағы робототехникалық жинақтарды әзірлеу немесе өзгерту.

— Мұғалімдерді робототехниканы оқытудың инклюзивті әдістемелеріне оқыту.  Мүмкіндігі шектеулі балаларды оқыту үшін бейімделген оқыту және мамандандырылған технологияларды пайдалану әдістемелерін үйрете отырып, инклюзивті топтармен жұмыс істеу үшін оқытушылар мен мамандарды даярлау.

— Робототехника бойынша Инклюзивті оқу сабақтары мен іс-шараларды ұйымдастыру. Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды робототехника бойынша білім беру процестеріне, соның ішінде инклюзивті жарыстар мен топтық жобаларға интеграциялауға бағытталған оқу сабақтарын, семинарлар мен іс-шараларды өткізу.

-Әзірленген технологиялардың тиімділігін бақылау және бағалау. Ұсынылған оқу бағдарламалары мен технологияларының тиімділігін оқушылардың үлгерімі мен үлгерімін талдау, сондай-ақ бағдарламаны одан әрі жетілдіру үшін оқытушылар мен оқушылардан кері байланыс алу арқылы бағалау.

— Нәтижелерді тарату және технологияларды білім беру жүйесіне біріктіру. Мектептер, колледждер және қосымша білім беру мекемелері деңгейінде инклюзивті білім беру жүйесіне әзірленген технологияларды одан әрі интеграциялау үшін ұсынымдар дайындау.

Жобаның  идеясы: Жобаның ғылыми жаңалығы ерекше білім беру қажеттіліктері бар оқушыларға бағытталған робототехниканы инклюзивті оқытудың бірегей технологиясын әзірлеу және енгізу болып табылады. Осы уақытқа дейін робототехника бойынша білім беру бағдарламалары негізінен балаларға шектеусіз бағытталған және білім беру жүйесінде физикалық, сенсорлық және когнитивті ерекшеліктері бар балаларды осы процеске біріктірудің арнайы әдістері жоқ. Жоба әртүрлі шектеулері бар балаларға арналған бейімделген оқу материалдарын, арнайы интерфейстер мен жабдықтарды біріктіретін кешенді тәсілді құрудың алғашқы қадамын білдіреді, бұл инклюзивті білім беру мүмкіндіктерін айтарлықтай кеңейтеді.

Жобаның маңыздылығы оның білім беру теңсіздігі мәселелерін шешуге қосқан елеулі үлесі болып табылады. Мүмкіндігі шектеулі көптеген балалар STEM (ғылым, технология, инженерия, математика) саласындағы заманауи білім беру бағдарламаларына қол жеткізе алмайды, бұл олардың болашағын айтарлықтай шектейді. Жоба ерекше қажеттіліктері бар студенттерге сыни және логикалық ойлауды, командалық дағдыларды және техникалық мәселелерді шешуді дамытатын озық білім беру технологияларына қол жеткізуге мүмкіндік беру арқылы осы кедергіні жоюға ықпал етеді.

Сонымен қатар, жоба білім беру мекемелерінде инклюзивті тәсілді дамыту үшін маңызды, бұл тең мүмкіндіктерге негізделген қоғамды қалыптастыруға көмектеседі. Ол сондай-ақ ерекше қажеттіліктері бар балаларды әлеуметтендіруде рөл атқарады, оларға ұжымдық жобаларға қатысуға мүмкіндік береді, бұл олардың қоғамдастыққа сәтті интеграциялануына ықпал етеді.

Жобаны іске асыру нәтижесінде робототехниканың физикалық немесе когнитивтік ерекшеліктеріне қарамастан барлық балалар үшін қолжетімділігіне ықпал ете отырып, бүкіл әлем бойынша жалпы және қосымша білім беру жүйесінде қолдануға болатын бірегей технологиялар мен әдістемелер әзірленетін болады.

Күтілетін нәтижелер: Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларға арналған робототехника бойынша оқу бағдарламасын әзірлеу және енгізу.

Бағдарламаға қатысатын балалардың логикалық ойлау және танымдық қабілеттерін арттыру.

Халықаралық ғылыми журналдардағы жарияланымдар және халықаралық конференцияларда нәтижелерді ұсыну.

Инклюзивті бағдарламалармен жұмыс істеу үшін мұғалімдер мен мамандарды даярлау.

Жобаны ұлттық деңгейде Бағдарламаны одан әрі масштабтау мүмкіндігімен 2027 жылдың желтоқсанына дейін аяқтау жоспарлануда.

  • Дайындалады және жарияланады:

Web of Science деректер базасында Arts and Humanities Citation Index немесе Social Science Citation Index-те индекстелетін немесе Scopus деректер базасында CiteScore бойынша кемінде 35 (отыз бес) процентилі бар ғылыми басылымдарда кемінде 2 (екі) мақала