Abirov Daniyar Akparovich
Degree: Master's degree
Position: teacher-lecturer
Education
- 2000-2004, Almaty, KazNPU named after Abaya, specialty: History and Geography
- 2004-2006, Almaty, KazNPU named after Abaya, specialty: Master of History
- 2015-2017, Almaty, Kainar Academy, specialty: Lawyer
- 2017-2020 Zhetysu University named after I. Zhansugirov graduated with a Ph.D. in Pedagogy and Psychology.
achievements
- 2007 – Taldykorgan Public Service Center – certificate of honor.
- 2015 – Zhetysu University named after I. Zhansugirov – certificate of honor.
- 2015 – Kainar Academy – certificate of honor.
- 2024 – Zhetysu University named after I. Zhansugurov – letter of thanks.
Professional development
- “Information and communication technologies in the educational process”, Taldykorgan, 03.10. -15.10.2024.I. Zhansugurova, 36 hours, Reg.number 1662.
- “Organization of the educational process in the context of distance learning”, Taldykorgan, 21.09. -03.10.2020 Zhu im.I. Zhansugurova, 36 hours, Reg.number 809
- BIG educational center “development of professional competencies of teachers in inclusive education” 12.02 – 24.02.2024. №00224 / ZW-0062/3
- N8T Consulting Company / / “actual problems of Kazakhstan and world history”. Certificate, Reg.number No. 00124/RF-00036. 72 h. 03.01.2024-13.01.2024.
Scientific works
- Қазіргі қоғамдағы инновациялық мектептердің ерекшеліктері. «Рухани жаңғыру – Қазақстанның серпінді дамуының негізі» атты халықаралық ғылыми-тәжірибелік конференциясының материалдары., Талдықорған, І.Жансүгіров ат. ЖМУ. 2018, 57-60 бб.
- Қазақстандағы заманауи гимназиялық білімнің даму мәселелері. Қазақстанның ғылымы мен өмірі. №1 (74), 2019, 38-41 бб.
- Траектория развития системы образования лицеев: сравнительный анализ Казахстана и зарубежных стран. Центр наукових публікацій Збірник наукових публікацій, ІV МІЖНАРОДНА КОНФЕРЕНЦІЯ «НАУКА В ЕПОХУ ДИСБАЛАНСІВ», (м. Київ | 30 листопада 2018р.), 2 частина – С. -38-44.
- Қазақстандағы жаңа үлгідегі білім беру мекемелерінің ерекшеліктері. Қазақстанның ғылымы мен өмірі., №2 (77), 2019, 89-92 бб.,
- Основные направления учебно-воспитательного процесса в лицеях и гимназиях. Инновационный потенциал развития науки в современном мире «НИЦ Вестник науки» Уфа, 31 октября 2019 г., Часть 3, С. 27-37.
- Развитие университетского оброзования в аспекте подготовки білімгерлеров оканчившие лицей и гимназии «Сборник с научни доклади» (трета книга)., – Болгария, Издателство; ЕКС-ПРЕС, 2019., – С. 161-166.
- Публично-социальный характер создания в Казахстане образовательных учреждений типа лицеи и гимназии “Prospects for the Development of Modern Science” Materials of the V International Scientific-Practical Conference Международная конференция, – Сеул, Корея , 11-13 март 2020г., -Часть 2,-С.115-123.,
- History of Formation of Lyceums and Gymnasiums in Kazakhstan and Peculiarities of their Educational Activities Talent Development & Excellence Vol.12, No.1, 2020, -495-506
- Content system of the lyceum and gymnasium educational program. BULLETIN OF THE KARAGANDA UNIVERSITY, – №4,(100) – 2020, – 55-62 pp.,
- Innovative features of education in Kazakhstan’s Lyceum-Gymnasium Cypriot Journal of Educational Sciences, 17(1), -2022, -159–173 https://doi.org/10.18844/cjes.v17i1.6693
- «История появления первых лицеев и различия в образовании в современности». Образование от «А» до «Я» научно – практический журнал. – –№2. – С. 7-11.
- «The history of the first lyceums and the differences in education in modern times». Science in the environment of rapid changes. – –№195.
