
Tursyn Gulbar
Degree: Master of Science in Pedagogy and Psychology
Post: Teacher-assistant
education
- 2008-2012уу. – Karagandy State University named after Academician E.A. Buketov, Bachelor’s degree in “Foreign Language: Two Foreign Languages (English)”.
- 2018-2020уу. – Zhetysu State University named after I. Zhansugurov, Master’s degree in “Pedagogy and Psychology”.
publications
1. Ethno-cultural component as a means of forming communicative competence: using folklore as an example for studying language disciplines in primary school (Kazakhstan) International Journal of Education and Practice Conscientia Beam. 2023.
2. Advantages and difficulties of integrating distance learning programs in higher education institution«Научно-технологические инициативы: междисциплинарные аспекты» ІІІ Международная научно исследовательская конференция, с публикацией материалов в наукометрической базе данных Scopus. 2023.
3. Ерекше білім беруге қажеттілігі бар балалардың психологиялық ерекшеліктері макала «Қазақстанның гылымы мен өмірі» халықаралық ғылыми журналы 2020. – №7. – 152-156 бб.
4. Шет тілдерін оқытудағы табыстылығының когнитивті көрсеткіштеріне реверсивті оқытудың әсері Торайғыров университетінің хабаршысы Педагогикалық серия 2022. – № 4. – С.14- 29.
5. Fundamentals of social and pedagogical law of children with special educational needs in the republic of kazakhstan and at the international level. мақала Заметки ученого. Часть2.г. 2022. – №1/22. – С. 87-92.
6. Methods for learning a foreign language in Higher education institutions Проектирование. Опыт. Результат, 2023.-№6. –C. 75-80.
7. Features of effective planning of the periods in foreign language lesson. Педагогика, психология, языкознание: вопросы теории и практики. 2023. -№ 23-23/113 .-C47-50
8. Инклюзивті білім беру жағдайындағы ерекше білім беруге қажеттілігі бар балаларды
педагогикалык колдау. І.Жансүгіров атындағы Жетісу мемлекеттік университеті «Инновациялық
технологияларды білім беру үрдісіне ендіру – сапалы білім негізі» атты аймақтық ғылыми-әдістемелік конференция материалдары .Психологические науки. 2019. – 221-225 бб.
9. Ерекше білім алуға қажеттілігі бар балалардың Қазақстан Республикасындағы және халқаралық деңгейдегі әлеуметтік-педагогикалық құқық негіздері. ЖУ хабаршысы. -Талдықорған, 2022. – №1(102)
10. The Challenges and opportunities for english teachers in teaching professional english in Kazakhstan. Журнал «Наука» – Костанай, 2024. – №1-6.
11. Ерекше білім беруге қажеттілігі бар балаларды оқытуда, тәрбиелеуде, дамытуда психологиялықпедагогикалық қолдау ерекшеліктері мақала «Science a science and education in the modern world: challenges of the XXI century» aтты V Халықаралық ғылыми-тәжірибелік конференция материалдары Психологические науки. 2019. – 83 – 87 бб.
12. Шет тілдерін оқытудың жобалық әдістемесі. «Тұлға психологиясының өзекті мәселелері,
ХХІ ғасырдағы білім және қоғамның өзекті мәселелері» атты ІІІ Халықаралық ғылыми-практикалық конференция мақалалар жинағы – Алматы, 2022. – №3. – 84-88 бб.
Professional development courses
- 2022у. – «The effects of reflection on education: theory, methods, development and implementation»,
- 2021у. – «Using modern technologies in foreign languages and professional oriented foreign languages teaching»,
- 2022у. – «Қашықтықтан оқыту жағдайында білім беру үрдісін ұйымдастыру»,
- 2020у. – «General English» Upper-Intermediate level,
- 2022у. – «Speaking Assessments in Multilingual English Language Teaching»,
- 2021у. – «Педагогика, Психология, Языкознание: вопросы теории и практики»,
- 2024у. – «Modern technologies in teaching foreign languages»,
- 2020у. – «Ғылыми зерттеулер мен тәжірибелік жетістіктер».
- 2024у. – «Инклюзивті білім берудің ұйымдастырушылық-әдістемелік негіздері»
- 2024у. – Developing learning skills of English language: ICT competence.
- 2025у. – Effective Integration of AI and EdTech Digital Technologies in Education, Language Teaching and Scientific Research.
- 2024у. – Chinese Profency Test HSK – level 6 (7.5).